fredag 5. februar 2010

Mer vinter..


Det er fortsatt kaldt. Kaldt og hvitt og deilig! :-) NEi, jeg går ikke på ski, verken langsetter eller nedetter, men jeg nyter likevel vinteren til fulle! Kaldt - klarner tankene. Hvitt - lyser opp tilværelsen. Man har dager med regn og sludd, fine dager å sitte inne med ungene, eller for seg selv med dataen. Eller litt kreativt papirarbeid. Og etter regn og sludd kommer gjerne noen dager med kulde. SOm skaper et fantastisk fotogent lys. For ikke å snakke om skydekket rett FØR nedbøren..! Herlig!! :-)
I vinter har ungene og jeg støpt lys, laget islykter, bakt kaker opp og i mente, laga kosekrok i kjelleren med madrasser, sakkosekker og dyner - og haugevis med bamser, vi har laget kort og dørskilt, lekt butikk og spilt spill. Ute har vi aket, pyntet med lys og islykter, gått turer både med og uten fotoapparatet, og hoppet i snøen.
Vinteren kan brukes til alt - men mest av alt til å nytes!! :-)
Bildet er tatt noen kilometer før Otta, mens elva enda var åpen. Lenger ned var den igjenfrosset, og en nytelse for øyet!

2 kommentarer:

line sa...

Utrolig flott bilde - og for en farge på elva...

Lillian sa...

Takk, Line! Ja, det var vakkert! Vanskelig å fange det med kamera, men i RAW-format er alt mulig.. :-) Så her har jeg ved hjelp av tre eksponeringer, fått frem de fargene som jeg så med øyet... :-)